Friday, February 24, 2012

Gurau vs Malukan

Bergurau dengan kawan dengan malukan kawan tu 2 perkara yg berbeza

Kalau semata-mata nak buat orang lain ketawakan kawan kita...

Itu melampau namanya


Bagus

Kalau nak NAMPAK diri tu bagus

Make sure diri tu MEMANG bagus

Bukan BERLAGAK MACAM bagus



Sekian, majulah sukan untuk negara *tetiba*


Wednesday, February 22, 2012

Kembar 11 Dari India...

Few days ni duk dapat share dalam Facebook pasal kembar India 11 orang
Mula-mula memang percaya tapi pelik sebab macam takde baca dalam paper pun
Kemudian, ada pulak gambar tu dengan gambar preggy mom pakai baju hijau




Ok..bila tengok gambar ni, dah mula rasa pelik
Sebab apa? Sebab rasa macam pernah nampak gambar preggy mom tu
So, tanyalah dengan Uncle Google dan hasil carian.......

11 baby tu bukan kembar dari seorang ibu
Tu gambar 11 baby (ibu lain-lain) yg lahir pada 11/11/11 yg lepas di India
And that preggy mom is Nadya Suleman
Tu gambar masa dia ngandungkan anak kembar 8 tahun 2009 yg lepas

Memang tak mustahil seorang ibu untuk mengandungkan 11 baby jika itu kehendak Allah
Tapi untuk kes ni, dah silap info...

Further details boleh baca kat sini:
http://www.hoax-slayer.com/eleven-babies-hoax.shtml


Wednesday, January 25, 2012

Kemalasan Melanda Diri

Hari ni rasa malas sangat nak gi kerja
Rasa penat tu ada lagi
Penat sebab apa?
Ni penat dari Terengganu
Ingat nak update pasal gi Ganu ni tapi nanti dulu lah
Nak kumpul mood dulu

Thursday, January 19, 2012

Cuai

Ni cerita semalam...
Lunch tengahari semalam, org bawak duit RM50
Selesai makan, bayar, terus balik office

Bila nak balik kerja lepas Maghrib tu
Check duit dalam purse
Ada duit ringgit-ringgit je
Dah pening..mana pulak duit yang lain
Ingatkan tercicir

Rupanya bukan duit tercicir
Tapi tak ambil balance masa lunch tu
Bayar guna RM50
Tapi ambil duit yg ringgit-ringgit je
Yang lagi RM40 tak ambil

Ni dah kali kedua kena macam ni
Main ambil je duit balance
Tapi tak check dulu

Pagi ni, jumpa makcik kedai semalam
Bitau dia pasal duit balance tu
Nasib makcik tu pulangkan balik

Haish...jangan lah cuai lagi...



Monday, January 16, 2012

Kucing Berhenti Berharap

Agaknya kucing ni tak suka laki tu nyanyi kot
Habis dia gigit tangan laki tu




Friday, January 13, 2012

Sudah Sampai!

Ingat tak pasal org shopping online tu?
Emmm..dah sampai dah tadi


Dah sampai 3 barang - 2 baju, 1 camera strap
Tapi yang belts tu belum sampai lagi sebab:
 "Unable To Deliver The Item Due To Addressee Not Available At Time Of Delivery"

Posmen tu datang pukul 2.25 petang
Staff Mailing Dept tu maybe belum masuk office lagi
So..terpaksalah tunggu next week