Bergurau dengan kawan dengan malukan kawan tu 2 perkara yg berbeza
Kalau semata-mata nak buat orang lain ketawakan kawan kita...
Itu melampau namanya
Friday, February 24, 2012
Bagus
Kalau nak NAMPAK diri tu bagus
Make sure diri tu MEMANG bagus
Bukan BERLAGAK MACAM bagus
Sekian, majulah sukan untuk negara *tetiba*
Make sure diri tu MEMANG bagus
Bukan BERLAGAK MACAM bagus
Sekian, majulah sukan untuk negara *tetiba*
Wednesday, February 22, 2012
Kembar 11 Dari India...
Few days ni duk dapat share dalam Facebook pasal kembar India 11 orang
Mula-mula memang percaya tapi pelik sebab macam takde baca dalam paper pun
Kemudian, ada pulak gambar tu dengan gambar preggy mom pakai baju hijau

Ok..bila tengok gambar ni, dah mula rasa pelik
Sebab apa? Sebab rasa macam pernah nampak gambar preggy mom tu
So, tanyalah dengan Uncle Google dan hasil carian.......
11 baby tu bukan kembar dari seorang ibu
Tu gambar 11 baby (ibu lain-lain) yg lahir pada 11/11/11 yg lepas di India
And that preggy mom is Nadya Suleman
Tu gambar masa dia ngandungkan anak kembar 8 tahun 2009 yg lepas
Memang tak mustahil seorang ibu untuk mengandungkan 11 baby jika itu kehendak Allah
Tapi untuk kes ni, dah silap info...
Further details boleh baca kat sini:
http://www.hoax-slayer.com/eleven-babies-hoax.shtml
Mula-mula memang percaya tapi pelik sebab macam takde baca dalam paper pun
Kemudian, ada pulak gambar tu dengan gambar preggy mom pakai baju hijau

Ok..bila tengok gambar ni, dah mula rasa pelik
Sebab apa? Sebab rasa macam pernah nampak gambar preggy mom tu
So, tanyalah dengan Uncle Google dan hasil carian.......
11 baby tu bukan kembar dari seorang ibu
Tu gambar 11 baby (ibu lain-lain) yg lahir pada 11/11/11 yg lepas di India
And that preggy mom is Nadya Suleman
Tu gambar masa dia ngandungkan anak kembar 8 tahun 2009 yg lepas
Memang tak mustahil seorang ibu untuk mengandungkan 11 baby jika itu kehendak Allah
Tapi untuk kes ni, dah silap info...
Further details boleh baca kat sini:
http://www.hoax-slayer.com/eleven-babies-hoax.shtml
Wednesday, January 25, 2012
Kemalasan Melanda Diri
Hari ni rasa malas sangat nak gi kerja
Rasa penat tu ada lagi
Penat sebab apa?
Ni penat dari Terengganu
Ingat nak update pasal gi Ganu ni tapi nanti dulu lah
Nak kumpul mood dulu
Rasa penat tu ada lagi
Penat sebab apa?
Ni penat dari Terengganu
Ingat nak update pasal gi Ganu ni tapi nanti dulu lah
Nak kumpul mood dulu
Thursday, January 19, 2012
Cuai
Ni cerita semalam...
Lunch tengahari semalam, org bawak duit RM50
Selesai makan, bayar, terus balik office
Bila nak balik kerja lepas Maghrib tu
Check duit dalam purse
Ada duit ringgit-ringgit je
Dah pening..mana pulak duit yang lain
Ingatkan tercicir
Rupanya bukan duit tercicir
Tapi tak ambil balance masa lunch tu
Bayar guna RM50
Tapi ambil duit yg ringgit-ringgit je
Yang lagi RM40 tak ambil
Ni dah kali kedua kena macam ni
Main ambil je duit balance
Tapi tak check dulu
Pagi ni, jumpa makcik kedai semalam
Bitau dia pasal duit balance tu
Nasib makcik tu pulangkan balik
Haish...jangan lah cuai lagi...
Lunch tengahari semalam, org bawak duit RM50
Selesai makan, bayar, terus balik office
Bila nak balik kerja lepas Maghrib tu
Check duit dalam purse
Ada duit ringgit-ringgit je
Dah pening..mana pulak duit yang lain
Ingatkan tercicir
Rupanya bukan duit tercicir
Tapi tak ambil balance masa lunch tu
Bayar guna RM50
Tapi ambil duit yg ringgit-ringgit je
Yang lagi RM40 tak ambil
Ni dah kali kedua kena macam ni
Main ambil je duit balance
Tapi tak check dulu
Pagi ni, jumpa makcik kedai semalam
Bitau dia pasal duit balance tu
Nasib makcik tu pulangkan balik
Haish...jangan lah cuai lagi...
Monday, January 16, 2012
Kucing Berhenti Berharap
Agaknya kucing ni tak suka laki tu nyanyi kot
Habis dia gigit tangan laki tu
Habis dia gigit tangan laki tu
Friday, January 13, 2012
Sudah Sampai!
Ingat tak pasal org shopping online tu?
Emmm..dah sampai dah tadi
Dah sampai 3 barang - 2 baju, 1 camera strap
Tapi yang belts tu belum sampai lagi sebab:
"Unable To Deliver The Item Due To Addressee Not Available At Time Of Delivery"
Posmen tu datang pukul 2.25 petang
Staff Mailing Dept tu maybe belum masuk office lagi
So..terpaksalah tunggu next week
Emmm..dah sampai dah tadi
Dah sampai 3 barang - 2 baju, 1 camera strap
Tapi yang belts tu belum sampai lagi sebab:
"Unable To Deliver The Item Due To Addressee Not Available At Time Of Delivery"
Posmen tu datang pukul 2.25 petang
Staff Mailing Dept tu maybe belum masuk office lagi
So..terpaksalah tunggu next week
Subscribe to:
Posts (Atom)